افزایش نظارت بر مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت همدان 

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: نظارت بر مراکز خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت این استان با هدف جلب و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان افزایش یافته است.

فریبرز نیاستی گفت: یکی از تکالیف بیمه سلامت نظارت میدانی، تصادفی، سرزده و بدون هماهنگی بر نحوه ارائه خدمات در مراکز طرف قرارداد این مجموعه است.

او گفت: در صورت مشاهده ضعف در نحوه ارائه خدمات در مراکز خصوصی، دولتی و دانشگاهی علاوه بر برخورد با مجموعه متخلف، مراتب به اطلاع مسئولان و متولیان امر می‌رسد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: برای نمونه وجود مسئول فنی حین نسخه پیچی در داروخانه‌ها الزامی است بنابراین چنانچه به هر علتی، مسئول فنی نتوانست در داروخانه حضور یابد باید فردی را جایگزین خود کند.

نیاستی گفت: در غیر اینصورت تابلویی مبنی بر اینکه نسخه پیچی صورت نمی‌گیرد باید در داروخانه قرار گیرد و تنها در این داروخانه تا زمان حضور مسئول فنی وسائل بهداشتی به فروش برسد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: برخی از داروخانه‌ها که تعداد آن‌ها انگشت شمار است این مولفه را رعایت نکرده که همکاری بیمه سلامت با آن‌ها قطع شد چرا که باید قوانین به خوبی اجرا شود.

اتاق عمل باید استاندار‌های لازم برای عمل جراحی بیمار را داشته باشد که در صورت وجود نقص، اشکالات به مسئولان اطلاع رسانی می‌شود.

نیاستی یکی از اولویت‌های بیمه سلامت را پرداخت به موقع، با کمترین خطا و با سرعت بالا مطالبات مراکز طرف قرار داد دانست و گفت: نتیجه پرداخت به موقع مطالبات، رضایتمندی مراکز طرف قرارداد و تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان و بیمه شدگان است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: بنابراین پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد به ویژه مراکز خصوصی از جمله داروخانه‌ها با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار